مروری بر مطالب موسیقایی شبکه آفتاب ۲۶

در صفحات موسیقی شماره‌ی ۲۶ شبکه آفتاب به رابطه‌ی موسیقی و سفر پرداخته شده است. تورکنسرت‌های موسیقیدان‌ها که پدیده‌ای متداول در دنیای موسیقی است موضوع یکی دیگر از مطالب این بخش است و در مطلبی دیگر به فستیوال‌های معتبر تابستان امسال و تورکنسرت‌های گروه‌ها و هنرمندان معروف پرداخته شده. در طول زمان گروه‌هایی هم بوده‌اند که تورکنسرتشان به اجبار سال‌ها به درازا انجامیده. هنرمندانی که به دلایل مختلف مجبور به ترک کشورشان شده‌اند و سال‌ها در تبعید زیسته‌اند. در یکی دیگر از مطالب بخش موسیقی شبکه آفتاب سه نمونه از سه نسل از این هنرمندان را معرفی کرده‌ایم: سرگئی رخمانینف، موسیقیدان برجسته‌ی روس، که پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، وقتی پیشنهادی برای یک تور کنسرت در اسکاندیناوی به دستش رسید، به‌سرعت موافقت کرد و به‌همراه خانواده‌اش به فنلاند رفت و دیگر به کشورش باز نگشت و بقیه‌ی عمر را در اروپا و آمریکا زیست.

یکی دیگر گروه اینتی‌ایلیمانی که اعضایش درست در روز کودتای آگوستو پینوشه علیه سالوادور آلنده در سال ۱۹۷۳، در حال برگزاری سومین تورکنسرت خود در اروپا بودند که غافلگیرانه و از همان روز اجازه‌ی بازگشت به وطن نیافتند و در ایتالیا ساکن شدند و احتمالاً طولانی‌ترین تور موسیقی تاریخ را ادامه دادند. همچنین گروه سونگهای بلوز از مالی که در بهار سال ۲۰۱۲ و در پی قدرت گرفتن گروه‌های ستیزه‌جو و تندروی اسلامگرا در کشورشان دانستند وقت رفتن است.

در کنار همه ی اینها فهرستی شامل ۲۰ ترانه‌ی برتر موسیقی پاپ و راک آمده است که به‌نوعی به موضوع سفر پرداخته‌اند و مناسب شنیده شدن در راه هستند.

یک پاسخ ثبت کنید

Your email address will not be published.

مطلب قبلی

شش سال زندان بدون یک روز مرخصی

مطلب بعدی

دزدی موزه‌ی بهبهان همچنان در ابهام

0 0تومان