«پسر کدخدا عمر رفت قطر برای کار، چند سالی آنجا بود تا یک روز آوردندش، دیوانه شده بود. وقتی کسی اسمش را پرسید، جواب داد: «مرا اسم نیست. گم شده. آنجا گم شده.» وقتی مرد بر سر چند کار باشه. بر سر ده کار باشه، اسمش را گم میکنه.» محمود…
از کودکی شیفتهی موسیقی بود و شروع به نواختن پیانو کرد و در کنار آن به فراگیری تئوری موسیقی و آهنگسازی پرداخت. این کنجکاوی و علاقه تا آنجا پیش رفت که حتی در همان دوران نوجوانی، در کتابخانهی پدرش، پارتیتورهای اپراهای روسی را یافت و بهدقت آنها را مطالعه کرد.…
میگویند آثار استراوینسکی دقیقاً محل مناقشه در موسیقی قرن بیستم است، جایی که همزمان با نقد برهنهی آدورنو از او و به چالش کشیده شدن هنر گذشته و سنت موسیقی تُنال[۱] همراه است، همچنین حضور مهمترین جریان مدرنیسم در موسیقی، یعنی مکتب دوم وین و شوئنبرگ همزمان با او میتواند…
اوج فعالیت تئاتر رادیکال امریکا همزمان بود با وقایع می ١٩۶٨ در فرانسه. اگر خروج از مکانهای سنتی نمایش و همراه کردن و دخالت دادن تماشاچی در جریان اجرا دو مشخصهی بارز تئاتر غیررسمی و سنتی باشد، گروههای تئاتر فرانسه، به تقلید از تئاتر رادیکال امریکا، سعی کردند تا از…